No image

21 lutego 2020 roku zarząd PZPN podjął decyzję o poszerzeniu Ekstraklasy do 18 drużyn. Nowe – stare regulacje zaczną obowiązywać od sezonu 2021/2022. Warto podkreślić, że przyszły format funkcjonował już w Polsce w latach 90 ubiegłego wieku. Zmiany niosą ze sobą dosyć poważne zmiany zarówno dla klubów, jak i kibiców.

Konsekwencją zmian jest zniesienie krytykowanego przez prezesa PZPN formatu „ESA37”, który przewidywał podział ligi po rundzie zasadniczej na strefę mistrzowską oraz spadkową. Od sezonu 2021/2022 każdy zespół będzie miał do rozegrania 34 spotkań. Wpływ decyzji zarządu jest widoczny już w obecnym sezonie, bowiem z najwyższej klasy rozgrywkowej spadną aż 3 zespoły. Analogicznie z 1 ligi awansują 3 zespoły, w tym jeden z baraży rozegranych pomiędzy drużynami z miejsc 3-6. Drużyny z obecnie drugiej klasy rozgrywkowej mogą zyskać bardzo wiele. Ewentualny awans może im zapewnić byt przez przynajmniej dwa sezony w PKO Ekstraklasie. Jest to spowodowane tym, że w przyszłym roku najwyższą ligę opuści tylko jedna drużyna. Obecnie faworytem do awansu są trzy zespoły : Warta Poznań, Podbeskidzie oraz Stal Mielec. Obecnie największe szansę bukmacherzy daję się drużynie z Podkarpacia. LVBet kod promocyjny pozwoli nam na powiększenie naszej w wpłaty przy pierwszym zakładzie.

Wśród ekspertów i kibiców rozgorzała dyskusja na temat wprowadzonych zmian. Zwolennicy uważają, iż jest to dobry ruch mający zniwelować wpływ niekorzystnego na poziom rozgrywek „ESA37”, a powiększenie ligi będzie szansą dla większej liczby drużyn, oraz miast, by uczestniczyć w najważniejszych rozgrywkach w Polsce. Przeciwnicy wskazują natomiast na europejski trend do zmniejszania drużyn w lidze, a tym samym do częstszej gry pomiędzy mocniejszymi drużynami. Taki sposób pozwala na większe wpływy dla poszczególnych zespołów z tytułu praw transmisyjnych. Ten artykuł informuje nas o zestawieniu praw telewizyjnych oraz prognozach na najbliższej spotkanie.

Produkt jakim jest Ekstraklasa to europejska czołówka pod względem autoreklamy, marketingu i około podobnych działań, mających zwiększyć rozpoznawalność rozgrywek i zainteresowanie sponsorów. Niestety, za solidną pozycją marketingową, nie idzie poziom sportowy. Na rezultaty uchwalonych zmian należy kilka lat poczekać, jednak obecnie przeważają sceptyczne głosy.

Udostępnij

About Author

Polecane wpisy

Leave us a reply

You must be logged in to post a comment.

Ten artykuł jest dostępny tylko w zagraniczej odsłonie tego serwisu.