Arskom Group i Pentagon Research obliczyło wartość medialną polskiej reprezentacji. Całość wyniosła 570 milionów złotych, a w rankingu przodują Robert Lewandowski i Grzegorz Krychowiak.

Statystycy przeprowadzili badanie na 1000 respondentów. Napastnik Bayernu lideruje w rankingu z kwotą ponad 105 milionów złotych. Krychowiak z kolei uzbierał 45 milionów. Największy skok medialny Lewandowski zdobył dzięki 5 bramkom strzelonym Wolfsburgowi w 9 minut. Pomocnik Sevilli z kolei największy wzrost zanotował dzięki pościgowi za Messim w spotkaniu z Barceloną. Przewaga napastnika kadry jest oczywista, jako iż jest on najbardziej rozpoznawalną marką piłkarską w Europie i występuje w największej liczbie kampanii reklamowych.

Z sukcesem najbardziej kojarzą się znów Lewandowski i Krychowiak, a także Błaszczykowski. Z kolei najbardziej lubiani są Arkadiusz Milik, Kamil Glik oraz ponownie Krychowiak.

Według statystyków zmienił się też zysk, jaki otrzymują firmy sponsorujące kadrę. Sponsorom coraz bardziej opłaca się inwestować w polską reprezentację. Powodem są między innymi dobre wyniki Polski w eliminacjach do mistrzostw Europy we Francji w 2016 roku.

Leave us a reply

You must be logged in to post a comment.

Ten artykuł jest dostępny tylko w zagraniczej odsłonie tego serwisu.